Для Вас, батьки.



     Шановні батьки!
Поспілкуйтеся з дітьми.
Дайте відповіді на запитання анкети. Можливо ви відкриєте щось нове у своїй дитині.
Анкета для учнів
«Для чого я вчуся читати і писати?»
·       Щоб більше знати.
·       Люблю дізнаватися про нове.
·       Розумію, що знання мені потрібні для майбутнього.
·       Хочу бути культурною і розвиненою особистістю, корисною людям.
·       Розумію, що учень повинен добре вчитися.
·       Розумію свою відповідальність за навчання перед класом.
·       Хочу отримувати хороші оцінки.
·       Хочу, щоб вчителька й батьки мене хвалили.
·       Не хочу, щоб мене лаяли батьки й учителі.
·       Не хочу, щоб товариші по класу засуджували мене за погане навчання.
·       Хочу бути найкращим учнем у класі.
·       Не хочу бути гіршим за інших, відставати від однокласників у навчанні.
·       Хочу довести самому собі, що можу всього навчитися.
·       Тому що змушують батьки.
·       Щоб читати цікаві книжки.
·       Тому що цікаво вчитися.
·       Щоб стати освіченою людиною.
·       Щоб писати листи.
·       Тому що всі діти вчаться.
·       Не знаю.


Анкета для батьків
Пропонований нижче питальник допоможе вам краще усвідомити ряд важливих моментів у пізнавальному та особистісному розвиткові другокласників, в організації їхньої навчальної роботи, у власних стосунках із дітьми в ході навчання. Оцінка відповідей у балах не передбачена. Досить того, що ви познайомитеся з питаннями й, можливо, захочете щось змінити в житті своєї дитини.

1.    Якими словами ви зазвичай зустрічаєте дитину, яка повернулася зі школи:
   а) «Що було сьогодні на сніданок?»
   б) «Що ти сьогодні отримав, яку оцінку?»
   в) «Що новенького дізнався сьогодні? Чого навчився?»
2. Скільки часу витрачає школяр на виконання домашніх завдань?
   а) Не більше 1 години.
   б) Не більше 2 годин.
   в) Може просидіти за уроками до пізнього вечора.
3. Наскільки самостійно дитина виконує домашні завдання?
   а) Працює переважно сама, ви лише перевіряєте роботу.
   б) Завдання з одних предметів виконує самостійно, з інших – потребує додаткової  допомоги з вашого боку.
   в) Ви робите уроки разом із дитиною від початку й до кінця.
4. Наскільки добре дитина розуміє ваші пояснення?
   а) Розуміє швидко, ви легко можете пояснити їй будь-який матеріал.
   б) Розуміє не завжди, інколи доводиться витрачати багато часу й сил для  пояснення  зовсім простих речей.
   в) Майже ніколи вас не розуміє.
   г) Краще розуміє пояснення інших родичів (батька, бабусі тощо), ніж ваші.
5. Як ви думаєте, чому ваш малюк ходить до школи?
   а) Йому подобається вчитися, він любить думати, самостійно розвязувати важкі   завдання.
   б) Йому цікаво дізнаватися в школі про щось нове.
   в)  Любить отримувати хороші оцінки.
   г) Усі ходять до школи, тож і він ходить.
   д) Боїться, що буде покараний, якщо не піде до школи.
   е) Інша відповідь.
6. Як ваша дитина повідомляє вдома про отриману погану оцінку чи вчинок?
   а) Говорить сама по-діловому й відверто.
   б) Розповідає лише тоді, коли спеціально про це запитати.
   в) Не говорить, ховає щоденник, може стерти оцінку.
   г) Розповідає лише бабусі (дідусеві), але не вам.
   д) Вона ніколи не отримувала поганих оцінок чи зауважень.
7. Чи є у вашого другокласника улюблений шкільний предмет?
   а) Є, найбільше любить математику; вважає, що математика розвиває розум.
   б) Є кілька предметів, яким рівною мірою надає перевагу (серед них називає  математику, українську мову, читання, іноземну мову).
   в) Улюблені предмети: співи й малювання (або фізкультура).
   г) Інша відповідь.


Памятка для батьків
 «Як допомогти дитині добре вчитися?»
1.    Поговоріть із дитиною про її ставлення до навчання: чому вона вчиться, чого боїться найбільше (розчарувати батьків, зробити помилку, не отримати бажаного результату тощо).
2.    Розвивайте її пізнавальні інтереси, її потреби в інтелектуальній активності.
3.    Розкажіть їй, що оцінка, яку вона отримує, не так важлива, як важливо те, про що вона дізнається. Про оцінки забудуть, а знання залишаться.
4.    Відзначайте її досягнення, акцентуючи увагу не на оцінці, а на отриманні знання, уміння. Дитина повинна відчути, що не оцінка відіграє вирішальну роль, а те, за що вона її отримала.
5.    Розкажіть їй, як багато вона може пізнати в школі і як цікаво буде з кожним роком набувати все нових і нових знань.
6.    Учіть дитину планувати свою діяльність. Якщо вона навчиться ставити перед собою конкретне завдання, то це спонукатиме її до діяльності.
7.    Заохочуйте будь-які її починання, навіть якщо результат не буде миттєвим.


Якщо ти вчитель або батько, пам′ятай !
  • Якщо  дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти.
  • Якщо дитина живе у ворожнечі, вона вчиться агресивності.
  • Якщо дитину висміюють, вона стає замкнутою.
  • Якщо дитина росте в докорах, вона вчиться жити з почуттям провини.
  • Якщо дитина живе в терпимості, вона вчиться сприймати інших.
  •  Якщо дитину підбадьорюють, вона вчиться вірити в себе.
  • Якщо дитина росте в чесності, вона вчиться бути справедливою.
  • Якщо дитина росте в безпеці. вона вчиться вірити в людей.
  •  Якщо дитину підтримують, вона вчиться цінити себе.
  • Якщо дитина росте в розумінні та дружелюбності, вона вчиться знаходити любов у цьому світі.



Комментариев нет:

Отправить комментарий